Polish (Poland)English (United Kingdom)

Geje w biznesie - mile widziani Drukuj Email
sobota, 26 czerwca 2004 13:07


Amerykańscy marketerzy już to wiedzą: przedsiębiorcy z mniejszości seksualnych to intratna szansa dla ich firm.

Jak donosi USA Today, wśród 20 milionów małych i średnich przedsiębiorstw (SME) w USA firmy, należące do gejów i lesbijek, stanowią od 0,8 do 1,2 mln. Dla porównania - przedsiębiorstwa kobiet to 6,2 mln, latynoamerykańskie 1,2 mln, azjatyckie i afroamerykańskie liczą po 0,8 mln. Liczby te przekonały uznane korporacje do reorientacji swojej strategii biznesowej w tym segmencie. Do rywalizacji o względy "tęczowych" firm stanęli m.in. IBM, znany bank inwestycyjny J.P. Morgan Chase, Cendant oraz Wells Fargo.

IBM zbudował rozległą sieć prawie 1200 gejowskich sprzedawców, dedykowaną właśnie takim firmom. Firma starała się, aby homoseksualiści odkryli w homoseksualnych sprzedawcach IBM przyjazny i bliski wizerunek korporacji.

Marketerzy tych firm chcą jeszcze w większym stopniu, pozyskać klientów takich, jak firma Scout Productions, która wykreowała telewizyjny hit Queer Eye for the Straight Guy, oglądany równie chętnie przez hetero- i homoseksualistów. Założyciele spółki na początku finansowali swoją działalność kartami American Express. Teraz występują w reklamach telewizyjnych American Express, a ostatnio także w magazynach gejowskich.

Jennifer Aaker, wykładowca marketingu na Stanford Univeristy, przypomina, że takie nowe pozycjonowanie korporacji może doprowadzić do utraty konserwatywnych klientów, a czasem stereotypowe reklamy mogą zniechęcić mniejszości seksualne. Niemniej specjaliści ds. marketingu nie ustają w poszukiwaniach i swoje nadzieje wiążą z rynkiem sprzętu komputerowego, turystyką oraz wydawnictwami dla mniejszości seksualnych.
 

Kup gadżet
Miśkowy Sklep
Wsparcie dla serwisu

Komentarze zdjęć:
Miśkowy Sklep